Батькам на замітку






Що потрібно і що не потрібно робити 

батькам під час шкільних канікул

Навчальне навантаження на сучасних школярів досить велике. Їх навчальний день не рідко перевищує за своєю тривалістю робочий день дорослих. Від того, як дитина відпочине в канікули, багато в чому залежить її працездатність і успішність в навчанні.
Порада 1. Заздалегідь продумайте, як будуть організовані канікули вашої дитини.

Порада 2. Прогулянки, ігри та спортивні заняття на свіжому повітрі – ось кращий відпочинок після шкільних занять. Ми часто недооцінюємо значення прогулянки для нормального росту та розвитку дітей. Тому в канікули у вашої дитини не повинно бути «рухового голодування».

Порада 3. У канікули необхідно подбати і про безпеку дитини. У зимову пору року чимало хвилювань додає ожеледиця, а також настільки улюблені нашими дітьми катання на санках, лижах, ковзанах. Переконайтеся, що все спортивне спорядження справно і в повному порядку. Не зайвою, напевно, буде і відповідна екіпіровка для цих зимових розваг.

Порада 4. Час, коли дитина лягати спати, снідає, обідає і вечеряє, в канікули має залишатися тим же, що і в звичайні дні. Це, звичайно, не означає, що неприпустимі деякі відходження від режиму, але вони повинні бути в межах розумного.

Порада 5. Канікули – це час, коли батьки намагаються побалувати своїх дітей чимось смачним. Надмірне захоплення солодощами не тільки згубно відбивається на стані зубів, але і є фактором ризику в розвитку діабету. Радимо приділити увагу раціональному харчуванню дитини. Щоб канікули дійсно стали часом відновлення і накопичення сил, необхідно, щоб у щоденному раціоні дитини було достатньо молочних і м’ясних продуктів, овочів і фруктів.
Порада 6. Канікули – це ще й можливість уважніше поставитися до здоров’я вашого спадкоємця. У ті дні, коли дитина навчається, важко викроїти час для візиту до лікаря. На жаль, не рідкість, коли батьки впевнені, що їх дитина здорова, а насправді, це далеко не так. Не буде зайвим нагадити і про те, що початок шкільного життя досить часто супроводжується загостренням у дитини хронічних захворювань. Тому скористайтеся канікулами, щоб проконсультувати дитину у педіатра, отоларинголога, окуліста, стоматолога, ортопеда або іншого лікаря-спеціаліста.
Порада 7. Канікули – найбільш зручний час для екскурсій, відвідування театральних вистав, музеїв. Однак в усьому потрібна міра: не слід щодня водити дитину на дитячі свята, вистави, карнавали. Не забувайте, що відвідування дитячих свят і видовищних заходів таїть в собі і ризик інфекційних захворювань, особливо в період епідемій.

Дотримання цих нескладних правил допоможе Вам та вашій дитині прекрасно провести канікули, укріпити здоров’я та повернутись до школи відпочившими та повними сил.

Пам’ятка для батьків щодо спілкування з

дітьми, які мають емоційні труднощі

1. Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.
2. Не існує поганих і хороших емоцій, і дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.
3. Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції – це результат тривалого стримування емоцій.
4. Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.
5. Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.
6. Не слід у процесі занять з важкими дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.
7. Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.
8. Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.
9. З метою ліквідації негативнтх емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.
10. Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежиить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар’єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.

Немає коментарів:

Дописати коментар